NL
Zoeken Winkelwagen0

Verzendinformatie

Hierbij volgt de informatie omtrent de geplaatste bestellingen. Bestellingen die voor 11.00 uur worden besteld op maandag tot en met donderdag, worden diezelfde dag bij PostNL of GLS aangeboden. U ontvangt hiervoor een verzendbevestiging per email.
Bestellingen die na 11.00 uur binnenkomen, versturen wij de volgende verzend dag. Heeft u uw bestelling na drie dagen nog niet binnen, zou u dan contact met ons willen opnemen (per mail of telefoon)? Bestelt u na 11.00 uur dan kan het eventueel op de dag zelf nog verstuurd worden, mits u telefonisch contact met ons opneemt zodat we dit kunnen toezeggen. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Bestellingen die op donderdag na 11.00 uur bij ons geplaatst worden, op vrijdag of in het weekend worden besteld, worden pas op maandag ingepakt en bij PostNL of GLS aangeboden.

Wij versturen alle pakketten standaard via Post NL. Post NL is niet verplicht om de pakketten binnen 24 uur af te leveren.

Verzendschema (Mits Post.NL binnen 24 uur aflevert)
Maandag  voor 11.00 uur besteld, bezorging op dinsdag
Dinsdag  voor 11.00 uur besteld, bezorging op woensdag
Woensdag  voor 11.00 uur besteld, bezorging op donderdag
Donderdag  voor 11.00 uur besteld, bezorging op vrijdag
Vrijdag  bezorging op dinsdag ongeacht tijdstip van bestelling

In het weekend worden geen bestellingen verstuurd. Mocht dit echter nodig zijn, neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Diepvries verzend informatie

Het versturen van Topinsect diepvries producten doen wij met de normale post of GLS. Het maximum aantal doosjes is 25 stuks per pakket. De diepvries wordt verpakt in tempex met icepacks. Kreca is op geen enkele wijze aansprakelijk voor geleden schade tijdens transport. Wij raden aan het pakket meteen in de vriezer te doen bij aankomst. Bij extreem warm weer, kan het zijn dat Kreca de verzending uitstelt om te voorkomen dat de artikelen ontdooien. Wij nemen uiteraard contact met u op via de telefoon of mail om een nieuwe verzenddatum af te spreken. Voor het versturen met GLS moet u extra verzendkosten betalen.

Diepvries verzendingen kunnen met GLS of Post NL worden verzonden. Waarbij GLS garandeert dat het pakket binnen 24 uur bij u wordt afgeleverd, mits u thuis aanwezig bent. GLS verzorgt enkel transport van diepvries artikelen, daar zij geen transport verzorgen van levende insecten.

Pakje gemak - afhaalinstructies

Als u winkelt op internet hoeft u niet meer thuis te blijven om de bestelling in ontvangst te nemen. Met PakjeGemak bepaalt u zelf waar en wanneer u uw bestelling ophaalt. U kunt kiezen uit één van de 1700 winkellocaties die PakjeGemak uitreiken. De PakjeGemak-locaties kennen ruime openingstijden. Zo zijn op koopavonden ruim 600 locaties tot 20:00 uur of later open. Op zaterdagen zijn ongeveer 1600 locaties geopend. Als u gebruik wilt maken van PakjeGemak, dan kiest u op de site van de webshop voor deze aflevermethode. Vervolgens voert u uw postcode in. Daarna kunt u uit een lijst het dichtstbijzijnde PostNL kantoor kiezen. Als de webwinkel hiervoor heeft gekozen ontvangt u uw afhaalbericht daarna per e-mail of sms. Uw pakket is één werkdag na de verzenddatum (vanaf 16.00 uur) beschikbaar op de afhaallocatie. In uw sms of e-mail leest u wat er nodig is om uw pakket af te halen. Samen met uw e-mail en legitimatiebewijs haalt u uw pakket af bij uw PakjeGemak locatie. Als u geen bericht van uw afzender hebt ontvangen kunt u met uw legitimatiebewijs (en eventueel ordernummer) uw zending afhalen. Voor verdere informatie www.postnl.nl

Openingstijden om een BESTELLING af te halen!
De tijdsduur tussen de bestelling en afhalen is minimaal 4 uur met uitzondering van de vrijdag!

Afhaalschema 

Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag: 
Voor 11 uur besteld --> ophalen tussen 13:00 uur en 17:00 uur
Na 11 uur besteld --> bestelling ophalen volgende werkdag vanaf 9.00 uur

Vrijdag: 
voor 12 uur besteld --> ophalen tussen 13:00 uur en 15:00 uur

Zaterdag:
Vrijdag voor 12.00 bestellen --> zaterdag ophalen tussen 8:30 uur en 12:00 uur.

De bestelling bij voorkeur via de webwinkel plaatsen. Lukt dit niet, dan graag even bellen of de bestelling mailen. De bestelling dient contant betaald te worden. Denkt u aan een koelbox als u diepvries producten wilt meenemen? Let op: Wij hebben geen pinautomaat.

Suggesties of klachten

Voor vragen of klachten over een levering of factuur, kunt u op werkdagen telefonisch contact met ons opnemen of mailen naar feed@kreca.com. Bij onvolledige bestellingen of hoge uitval in de bestelling bij aankomst, dient u binnen 24 uur na aankomst contact met ons opnemen. Wij streven ernaar om u binnen 24 uur een reactie te geven en te zoeken naar een passende oplossing.

Instructies webshop
  1. Vul uw winkelmandje met alle producten die u wilt bestellen. Bij een aantal producten (insecten) kunt u kiezen voor verschillende maten
  2. Als u alles heeft besteld, klikt u op afrekenen (rechts boven in)
    - Vul de datum in dat Kreca de bestelling moet versturen met PostNl. Dit kunnen alleen data zijn van maandag tot en met donderdag
    - Vul tevens bijzonderheden in
  3. Inloggen of aanmelden als nieuwe klant
    - Heeft u al eerder besteld, maar bent u uw wachtwoord kwijt, deze kunt u opnieuw aanvragen onder 'mijn account'
    - U kunt zich ook aanmelden als nieuwe klant
  4. Kies de gewenste verzendmethode of ophalen
  5. Kies uw betaalmethode
  6. Controleer het overzicht en als u akkoord gaat met de bestelling, graag bevestigen onderaan de pagina
  7. Betaal de bestelling
    U krijgt een bevestigingsmailtje van ons als de bestelling betaald is via Ideal of als u op rekening heeft besteld. Ontvangt u deze bevestigingsmailtjes niet, neem dan contact met ons op. Dan kijken wij waar de fout is ontstaan met bestellen.

VEELGESTELDE VRAGEN

Gewijzigd afleveradres?

Er zijn verschillende opties om gewijzigde afleveradressen in te voeren:

  • optie afleveradres invullen (familie, vrienden, werk, vakantieadres)
  • bij bijzonderheden vermelden als:
    - het pakketje bij de buren mag worden afgeleverd
    - onder de carport kan worden neergezet

Als u gaat verhuizen of verhuisd bent, wilt u dit dan ook aan ons kenbaar maken. Dan zorgen wij dat de oude adressen worden verwijderd/ vervangen in ons systeem.

Ik heb besteld, maar ben enkele producten vergeten?

Als de bestelling nog niet verstuurd is, kan u via de webwinkel de extra bestelling plaatsen en voor de optie ophalen kiezen. Is u bestelling al verstuurd, dan zien wij de bestelling als een extra zending en dient u portokosten te betalen.
Bent u een enkel doosje vergeten, bel ons dan gerust en wij bekijken samen met u hoe we dit het beste kunnen oplossen.

Groothandel, dierenspeciaalzaak of kweker?

Heeft u een groothandel, dierenspeciaalzaak of bent u kweker met inschrijving bij de Kamer van Koophandel? Mail u gegevens door via het contactformulier en u krijgt een aangepaste prijslijst van ons toegestuurd per email. Als u besluit om bij ons te gaan afnemen, dan maken wij uw account in orde, zodat u met de correcte prijzen uw bestelling plaatst. Wij leveren diverse groothandels dagelijks vers de insecten aan, welke direct worden doorgeleverd aan de dierenspeciaalzaak. Hierdoor blijft de kwaliteit van de groothandels ook gewaarborgd.

Ingevroren producten bestellen:

Het bestellen van ingevroren producten is ten alle tijde mogelijk. Wij verpakken deze producten met extra zorg, maar zijn niet verantwoordelijk voor schade aan het pakket, ontstaan tijdens het vervoer. Het is aan te raden het pakket direct in de vriezer te leggen bij aankomst. Bij extreem warm weer, kan het zijn dat Kreca besluit niet uit te leveren, omdat het risico op schade te groot is. Wij nemen dan contact met u op.

Zomer, winter of feestdagen..... voor ons maakt het niet uit, wij bezorgen het hele jaar door

Zomer
De insecten worden ruimer verpakt. De buffalowormen worden standaard per halve liters verpakt en de meelwormen per halve kilo in een verpakking. Hierdoor kan het voorkomen dat u een grotere doos krijgt dan u van ons gewend was. Door extra ruimte in de doos, kunnen de insecten hun warmte beter kwijt en gaan er minder insecten verloren tijdens het transport. Zodra het koeler wordt, zitten de buffalo's weer per 1 liter in een verpakking en de meelwormen per kilo in een verpakking. Zijn de buffalowormen of moriowormen toch aan de warme kant als u ze ontvangt, haal ze direct uit de verpakking en verdeel de wormen over een grote bak. Bij voorkeur in dunne laagjes. De meelwormen kan u uit de verpakking halen en in de koelkast leggen. Eventueel zemelen toevoegen zodat het vocht wordt opgenomen.

Winter
In de winter versturen wij onze pakketten met extra noppenfolie in de doos tegen de kou en voegen wij een heatpack toe. Ook hiervoor betaald de klant geen extra kosten. De insecten kunnen erg koud worden door het transport, waardoor het lijkt alsof ze dood liggen. Meestal is dit niet het geval. Pak u bestelling uit en plaats deze in een warme ruimte ( 15-20 graden). Als u groot verpakking wormen heeft besteld, haal deze dan uit de verpakking en laat ze opwarmen in uw bewaarbak. Eventueel een beetje zemelen toevoegen, zodat vrijgekomen vocht wordt opgenomen.

Feestdagen
Tijdens de feestdagen hebben wij vaak aangepaste verzenddata. Hou de website rondom deze periode goed in de gaten, zodat u niet zonder insecten komt te zitten. Mocht er ondanks onze extra zorgen toch een probleem zijn ontstaan met de bestelde insecten. Neem dan contact met ons op.

Insecten bestellen

Bestel insecten als diervoeding gemakkelijk en snel in onze webshop